5.8.08

Βιβλία για το καλοκαίρι - Προτάσεις από έλληνες bloggers

Ακόμα μια blogoμέρα (Κυριακή) πέρασε και θέλω και πάλι να κάνω το top 5 μου. Αυτήν την εβδομάδα, με απασχόλησαν περισσότερο blogs, που ασχολούνται με το βιβλίο, επειδή έψαχνα αξιόλογες προτάσεις. Βρήκα πολλές και καλές και να δω τι θα πρωτοδιαβάσω… Κουράγιο λοιπόν… ακολουθεί μεγάλο post και με πολλές λεπτομέρειες…

Βιβλία και ξερό ψωμί:
Την annabooklover, την διαβάζω από τότε, που έγινα μέλος στο
bookcrossing. Και πάντα, ενθουσιάζομαι για όποιο βιβλίο, γράφει. Η παρουσίαση – περιγραφή είναι πλήρης για τα δικά μου κριτήρια. Ξέρω όταν έχω διαβάσει το post, αν θα ήθελα να το διαβάσω, ακόμα και αν η ίδια το αγάπησε ή όχι. Και μέχρι τώρα, όποιο post, με έστειλε στο βιβλιοπωλείο, με «αποζημίωσε».
Για φέτος το καλοκαίρι ξεχώρισα το «Μπλε καστόρινα παπούτσια» του Θανάση Σκρούμπελου και το «True Love» του Άρη Μαραγκόπουλου.

Anagnostria:
Την anagnostria, την ανακάλυψα σχετικά πρόσφατα (πριν από κανένα μήνα) και πέρασα πολλές ώρες, διαβάζοντας για τα βιβλία, που είχε γράψει. Αρκετά αναλυτική και περιγραφική αλλά και άμεση. Μου άρεσε ιδιαίτερα η επιλογή βιβλίων. Είναι πολύ κοντά, σε ότι θα διάλεγα για να διαβάσω. Επιπλέον, με άγγιξε πολύ, η θέση της για την βιβλιομανία. Την βρήκα στο post για το «
Άουστερλιτς» και την παραβάλω εδώ με copy-paste:

«Νομίζω ότι κάποτε η βιβλιομανία καταντάει εθισμός, στον οποίο, κατ' αναλογία των ναρκομανών, ο βιβλιομανής προχωρεί σιγά-σιγά από τα ελαφρότερα στα βαρύτερα, από την εισπνοή στις ενδοφλέβιες ενέσεις και έρχεται ώρα που δύσκολα πια ικανοποιείται και δυσκολεύεται ολοένα και περισσότερο να βρει τη "δόση" που θα τον ευχαριστήσει.»


Για φέτος το καλοκαίρι ξεχώρισα το «Το γέλιο του δράκου» του Pierre Peju και το «Replay – Ζωή σε επανάληψη» του Κεν Γκρίμγουντ.


Librofilo:
Επίσης, σχετικά πρόσφατη ανακάλυψη, το blog (να ζήσει το sharing!) οπότε και βούτηξα σε πολλά post βιβλίων. Αν και σε μερικές περιπτώσεις, με κουράζει κείμενο από το βιβλίο, καταλαβαίνω για ποιο λόγο υπάρχει. Εξυπηρετεί την περιγραφή και το point του post. Εγώ έχω μια ιδιοτροπία, που θέλω να το διαβάσω μόνη μου. Κατά τα άλλα, βρήκα προτάσεις, που μόνη δεν θα τις προσπαθούσα και θα τις δοκιμάσω στις διακοπές.

Για φέτος το καλοκαίρι ξεχώρισα το «Ενοχές δίχως τύψεις» του Πολ Όστερ, και το «Καρτ ποστάλ» της Άννυ Προυλ.

Nautilus:
Αυτή είναι η ανακάλυψη αυτής της Κυριακής. Η πιο πρόσφατη από όλες. Δεν μπορώ ακόμα να τοποθετηθώ για το blog, γενικότερα, γιατί πρόλαβα να διαβάσω προσεκτικά λίγα post. Είδα αρκετή ποίηση και αυτό είναι κάπως αποτρεπτικό για εμένα, συνήθως. Έχω τα θέματα μου με την ποίηση. Κατάφερα όμως να βρω αξιόλογα βιβλία και θα συνεχίσω την προσεκτική ανάγνωση παλαιότερων αναρτήσεων.
Για φέτος το καλοκαίρι ξεχώρισα το «
Παράμεσος» της Γιόκο Ογκάουα και το «Η Γραμμή του ορίζοντα» του Αντόνιο Ταμπούκι.

Tobaccorri:
Τελευταία, άφησα την
Elli, την οποία και παρακολουθώ από την πρώτη μέρα που άρχισε να γράφει στο Tobaccorri. Αποφάσισε να γράφει για βιβλία, που μιλούν για βιβλία και έβαλε ένα στοίχημα. Ένα την εβδομάδα. Τώρα βρισκόμαστε στο Νο 41 και το στοίχημα καλά κρατάει. Έχω γράψει πολλές φορές, πόσο με επηρεάζει η παρουσίαση της. Εννοείται ότι πολλές φορές, έχω σταματήσει, κάτι που διαβάζω για να διαβάσω αυτό, που έχει σχολιάσει. Εύχομαι να συνεχίσει, την πολύ καλή δουλειά, που κάνει και πολύ θα ήθελα να την δω να γράφει εδώ, για τα αγαπημένα της βιβλία. Elli είναι ανοιχτή πρόσκληση. Όποτε θελήσεις, αρχίζεις!

Για φέτος το καλοκαίρι ξεχώρισα το «Επιστολές σ’ ένα νέο συγγραφέα» του Μάριο Βάργκας Λιόσα και το «Ο Βιβλιοφάγος» του Κλάας Χούιτσινγκ.

Φεύγω με βαριά βαλίτσα για τη Χίο! Έχω φροντίσει, να βρω διάφορα ενδιαφέροντα θέματα, για τις ημέρες, που θα λείπω. Αλλά είμαι σίγουρη, ότι θα σας κρατήσουν καλή συντροφιά, όσοι από εμάς, γύρισαν και έχουν πολύ όρεξη να γράψουν!

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Πολύ καλή η ιδέα σου να συνοψίσεις τις προτάσεις μας.
Κι ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια...

mafaldaQ είπε...

Έχω ξεκινήσει ηδη το True Love! Keep reading and blogging! Καλώς μας ήρθες και ευχαριστούμε!

Elli είπε...

Γεια και χαρά! Καλοκαίρι ψιλοτέλος. Το καλοκαιρινό διάβασμα έγινε σε παραλίες της Πάτμου και διάφορα μεταφορικά μέσα. Με ενδιαφέρον βλέπω τις αναγνώσεις σας. Πολύ χαίρομαι και περισσότερο ευχαριστώ για τα λόγια. Η αλήθεια είναι ότι το στοίχημα κοντοζυγώνει στο τέρμα του και βρίσκομαι σε αμηχανία και δίλημμα